Pages

Subscribe

Saturday, June 5, 2010

Hari Kesenian Kanak-Kanak




Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kedah (JHEAIK) telah menganjurkan hari ‘Kesenian Kanak-Kanak’ peringkat Negeri Kedah selama satu hari di bawah nama * فن الأطفال * . Majlis ini telah berlangsung pada Khamis 29 April 2010 di Sekolah Rendah Islam Al-Azhar, Jitra Kedah. Penyertaan adalah dikalangan semua pelajar-pelajar Sekolah Rendah Agama Negeri Kedah dan diuruskan oleh 58 orang urusetia yang mana terdiri daripada semua guru-guru SRI Al-Azhar.

Seramai 353 orang pelajar yang telah menjayakan Hari Kesenian tersebut. Terdapat 15 acara yang dipertandingkan mengikut 3 tahap iaitu tahap pertama, kedua dan terbuka. Acara yang dipertaruhkan antaranya ialah Tilawah Al-Quran, Hafazan Al-Quran, Nasyid, Pidato (Bahasa Arab, Melayu dan Inggeris), Penulisan Khat (tahap 1 & 2), bacaan dalam solat (tahap 1 & 2), bercerita kisah Al-Quran (terbuka kepada lelaki dan perempuan), Kuiz dan Azan. Juara keseluruhan bagi semua acara yang dipertandingkan disandang oleh Sekolah Rendah Islam Alor Setar.
Program tersebut diakhiri dengan majlis Perasmian Penutupan dan Penyampaian Hadiah oleh Yang Berbahagia Tuan Haji Fathullah Suhaimi bin Hj, Ismail, Timbalan Pengarah Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Kedah. Majlis berlangsung dengan lancar dan jayanya. Semua pihak yang terlibat memberikan kerjasama yang baik. Pihak JHEAIK ingin mengucapkan jutaan terima kasih yang tiada terhingga terutama kepada SRI Al Azhar serta individu dan semua yang terlibat menjayakan majlis tersebut.
Talian bebas Jabatan Pendidikan JHEAIK : 04-7745443 / 04-7333288 | Fax : 04-7317784 | Waktu Urusan pada jam 8.00 pagi hingga 4.45 petang

NasyidFM